this site the web

Recent Photos

image
image
image

# post seven

mother

Okay,aku nampak ramai yang ter-wish awal la untuk mother's day nih.Aku tak tahu la apa motif diorang,ada yang tak tahu tarikh,ada yang sengaja,ada yang aku sendiri pon tak tahu nak kategori dalam kelompok mana.Jadi,aku nak bagi tahu korang tarikh sebenar mother's day nih.

It is on the second Sunday in the month of  May.

Tarikh ni kiranya,sudah world wide orang guna lah.Tapi bagi sesetengah negara,ada tarikh yang telah ditetapkan.



Okay,bagi sesiapa yang nak bagi bunga tu,ada bunga specific nah utk hari ibu,bukan main hentam ja.

Carnation


So,beli la sejambak untuk ibu-ibu kita yea.



Hundreds of dewdrops to greet the dawn,
Hundreds of bees in the purple clover,
Hundreds of butterflies on the lawn,
But only one mother the wide world over.
~George Cooper


# post six

eagle rock



okay.guess what?kali aku nk kongsi cerita yang aku berani jamin 90% kawan aku x pnah rasa,or xkn rasa.tu haa,ER.utk pengetahuan hampa semua,ER ni,dlm bahasa mudah ialah disco.well,aku ni bkn nk p sgt la.tp apa org ckp tu nk amik pengalaman la konon-konon.darah muda la katakn.tuiihhh.
ni pengalaman yg plg x berbaloi amik.pengalaman taik kucing.



 
 






tu kt ats tu?hampa tau tu jadah pa?kalau hampa x tau jenama tu,
maybe yg kt bawah ni hampa kenai kot




ha,suma ni arak la...kembali kpd cita aku yg awal tu.aku bkn ckp aku minum nahh!!
seriously x minum.oke.aku nk cerita kat hampa nih.oke,kita ni,melayu + islam,kalau ikut undang - undang m'sia,boleh masuk club.cuma lepas syarat umor ja.so aku pon dh lepas umo,aku pon p la masuk ngn kawan aku.3 org.kalau nk masuk tu,hg mmg kna beli air.air masak xda nohh,

coke RM 18.00 segelas.

tu ja ayaq yg halal pon.yg lain ni suma haram.aku x ckp la aku minum coke nah.aku masuk situ,x minum pa lgsung.kalau la aku beli coke,cawan yg dia guna tu bukannya suci pon.haishh.aku ni jenis x pnah buat lg bnda2 cmni,x reti la sgt.kwn aku mntk 25 ringgit.aku pon bg je la.aku ngat dia nk buat pa.rupa2nya,dia p beli carlsberg sejag.RM 45.00.aiyo..senang cita,tempat tu mmg penuh dgn dosa la.aku masuk2,ngtkn kawan2 aku ja yg minum,rupanya kt dlm tu,majoritinya melayu,suma minum arak.x sangka aku..sdeyh oo..aku ni masuk dlm tu menari pon x reti.aku dok la kt ceruk tu sorang2 dgr live band sambil tgk bola.dekat pkl 3,aku ajak kawan2 aku ni chow..aku dh boring mcm haram.haih,dgn kawan aku sorang ni dh mabuk,sorang lagi dok bengong sbb p telan pil haram jadah apa tah..

konklusi kat sini,tempat2 mcm ni,aku harap sangat2 hampa jgn p la..terutama yg pompuan.teraba sana sini.aduhai..amik pengajaran dr cerita nih..bkn apa,nnt bila kita masuk U ni,ajakan kawan2 tu bhya..haa..ingat yea.


# post five

occupation

oke.pekerjaan.aku ni nk keja pa nih.pening pkiaq psl bnda nih.masa ni la kita kna buat pilihan yg betoi.
oleh kerana ni la kali pertama keputusan tu terletak kt tgn aku,aku pening tahap dh nih.maklumla,sblm ni mak bapak yg aturkan suma bnda.dari kecik hidup bwh bygn mak bapak.mai besaq2 cmni,apa satu pon x reti.aku ni bkn nk kata la.nk p byr bil air,letrik fon,astro,dan seangkatan dgn nya,pon x reti.maluuuuuu oo.apa2 pon,konklusinya,aku x pandai membuat pillihan sendiri.tp pilihan tu nmpk mudah ja,sbb ada 2 pilihan jwpn ja.


engineering  


or



geologist

haa,korang dh tgk kn pilihan yg ada?mmg la sng nk pilih kn3?tunjuk2 ja.
tp bkn cmtu cara nk pilih sekarang nih.okayy.nk bg phm..

kt upu aku amik suma kos engineering sbb dulu aku ingat nk jd engineer.
pastu slps aku dok tgk2 discovery channel,natgeo,tup tup hati aku terdetik.aku bkn nk jd engineer,tp tu cita2 ayah aku ja.sekarang ni dh terlambat la.upu dh nk kuaq x bapa hari dh.
kalau aku nk amik geologist nih,ada 1 cr ja.iaitu masuk matrik.fuuhhh,sejujurnya,matrik tu tmpt last aku nk masuk.dh la aku kena 2 thn.adoi....mcm mana ni..bg pendapat bley x sapa2?

tu ja nk share kali nih

# post four

school


well,assalamualaikum semua.aku tengok ramai kawan-kawan aku yang ada blog,post tentang mereka punya sekolah.tentang how happy they are at school.how great they are in exam.haha,thats fine with me because its their life is like that.why shoul they fake their exam results right?well,aku rasa macam nak cerita jugak tentang zaman persekolahan aku dulu.but be advise,this story is not like you guys think.this story bukannya kisah pasal seorang hero cool yang bakal you guys admire atau cerita tentang budak kacak bercinta dengan 'awek' cute.

 nope!this is a tale about me.an ordinary person that gets all the attention at school.

you guys want to know something about it?well,it sucks.memang aku tak menafikan yang aku ni boleh dikategorikan sebagai 'hotstuff' dekat sekolah.i guess everyone knows me at school.tidak diambil kira aunty cleaner dan pak cik guard(sebab selalu bertukar-tukar).okay,hotstuff disini bukanlah bermaksud aku ni macho or what.yang tu memang jauh sekali la.hottstuff aku ni more like famous,terkenal,berpengaruh.ya,aku memang berpengaruh.it is good kalau aku berpengaruh kearah kebaikan.but unfortunately,i'm kind off rebellious.sehinggakan idham,our head student came to me and asked me to stop my gerilla activities, haha.aku ni kadang-kadang kesian pula tengok kawan-kawan aku as a prefect and badri dekat sekolah.they just don't deserve to be treaten like an ass.haha,sorry you guys.benda sudah berlalu memang tak boleh kembali.its actually because of the rules dekat SAINA.memanglah sesetengah peraturan sememangnya perlu.but,there are plenty aren't necessary.want to know why i become a jerk like this?rasanya belum pernah sesiapa tahu sebab sebenar aku memberontak.ya,aku sedar sifat tu makan diri aku sendiri.sebenarnya,dari form one lagi aku dah mula memberontak.semua ni gara-gara sifat pembuli dari seorang cikgu disiplin.ya,aku bukan nak buat cerita.this is what ruin my life in SAINA.and thats sucks.sejak peristiwa itu,aku betul-betul tekad yang aku nak tunjuk yang aku ni layak dipanggil ketua samseng.ya,tu gelaran yang aku dapat dari cikgu disiplin tersebut.KETUA SAMSENG,wow my mom must be proud of me right?
kes tu memang sampai hari ini aku boleh lupa.siapa yang tak kenal syam silang?haha,dalam nama lain,syam si babigayanakharamjadah.ya,dia lah merosakkan hidup aku di SAINA.aku sememangnya gembira difitnah.you guys feel the same?haha.fuck you syam.you dirty little bitch.

okay.stop.sorry for the dirty words.but if you really know him,you know he deserve more than that.
i think thats all for today.its more like unknown history of aqil arrazi.they should write about me in natgeo.hahaha

# post three

motif






cey cey,tgk tajuk tu.motif.sounded mysterious isn't it?
alah,bkn apa ponggg...just wanna tell korang sbb apa tu header blog ni tulis concrete jungle.
well,aku sendiri pon xtau.haha.actually i just randomly tibai tajuk lagu.tahu ke sapa nyanyi concrete jugle?
tobat ramai yg xtau.oke.penyanyi asal ialah abg bob.*abg bob mane eh?
hellooooo,tnya plak.nk kena sepuk pala la tu.

the legendary abg bob
ni la abg bob.*aku sorang je boley pggl abg bob.korang pggl la nma betoi dia.satg kecik hati dia
haha,ni la penyanyi yg dpt melayakkan diri utk masuk ke dlm list favourite singers aku.ni kalau aku buat survey ni,mesti ramai yg x knal.bkn la x knal.kalau knal pon mesti tau lagu dia yg meletop pom pom masa dia hidup dulu.contohnya,no woman no cry,i shoot the sheriff and don't worry,be happy.btoi x?
well,korang nk minat penyanyi mana pon x kisah la.telinga masing2 tuhan bg.aku ni jenis dgr suma jenis lagu.minat suma jenis?tak la.bagi aku,lagu tu akan menjadi menarik apabila lagu itu membawa maksud tertentu.mmg la lagu lain pon ada maksud.maksud yang aku maksudkan disini ialah mesej yg ingin disampaikn kepada penonton.aku bg contoh yea.



I heard you good with them soft lips
Yeah you know word of mouth
the square root of 69 is 8 something
cuz I’ve been tryna work it out, oooow
good weed, white wine
I come alive in the night time
okay, away we go
only thing we have on is the radio
ooooh, let it play, say you gotta leave
but I know you wanna stay
you just waiting on the traffic jam to finish girl
the things we could do in twenty minutes girl
say my name, say my name
wear it out, its getting hot, crack a window, air it out
I can get you through a mighty long day
Soon as you go, the text that I write is gon say…

[Rihanna]
Not everybody knows how to work my body
knows how to make me want it
boy you stay up on it
you got that something that keeps me so off balance
baby you’re a challenge, lets explore your talent

                           *what's my name-rihanna ft. drake

err,akak anna,pinjam lirik jap yea.haa,oke.
cuba korang tgk lirik kt ats nih,then baca,saya ulang,baca.jgn nyanyi lak.suara korang tu mmg sah2 x sedap.nnt x phm trus apa yg aku nk sampaikn nih.oke.berdasarkn dr pembacaan korang td.jmpa mesej apa2 yg ingin disampaikn dekat masyarakat?sapa yg ckp ada tu mmg aku xtau la dia belajaq membaca kt sapa.=.=''

Old pirates, yes, they rob I
Sold I to the merchant ships
Minutes after they took I
From the bottomless pit
But my hand was made strong
By the hand of the almighty
We forward in this generation
Triumphantly
Won't you help to sing
These songs of freedom?
'Cause all I ever have
Redemption songs
Redemption songs
Emancipate yourselves from mental slavery
None but ourselves can free our minds
Have no fear for atomic energy
'Cause none of them can stop the time
How long shall they kill our prophets
While we stand aside and look? Ooh
Some say it's just a part of it
We've got to fullfil the book

Won't you help to sing
These songs of freedom?
'Cause all I ever have
Redemption songs
Redemption songs
Redemption songs
Emancipate yourselves from mental slavery
None but ourselves can free our mind
Woh, have no fear for atomic energy
'Cause none of them-a can-a stop-a the time
How long shall they kill our prophets
While we stand aside and look?
Yes, some say it's just a part of it
We've got to fullfill the book
Won't you help to sing
These songs of freedom?
'Cause all I ever had
Redemption songs
All I ever had
Redemption songs
These songs of freedom
Songs of freedom
                 * redemption song - bob marley

haa,cuba bc yg ni pulak.aku x nafikan yg korang susah nk phm bila baca utk kali pertama.sesetengah maksud tersirat.masa tu kita kna la guna pala otak yg tuhan bg tu utk cr maksud tu sndri.ye la kan,xkn la suma bnda org nk suap bg kt korang.think,think and think !

okayy tu ja,utk kali ni.penat dowh type2 nih.


# post two

angan-angan yang mungkin menjadi kenyataan


well,kali ni aku nk cita kt korang mcm mana nk cipta impian yg menarik.haha
hurm..sebenarnya x susah pon.alah,x pyh aku citakan pon aku tau korang suma dh ada impian,cita-cita,angan-angan,target,hala tuju dan sama 'waktu' dengannya.
so,aku pnya angan-angan ialah pusing keliling dunia.haha,common dream i guess.
aku tau ramai org nk p tgk london,dubai,new york,sydney.btoi x?
tp,berapa ramai yg nk pergi jamaica,maldive,papua new guinea,bosnia,namibia,macedonia,vatican city,mauritius?cukup la bnyk tu.bnyk lg aku boleyh list.actually,bnyk tmpt yg menarik yg ada kt dunia nih.
lps nih,xmau type bnyk2 dh.nk post gmbr bg bnyk2.
okey.enjoy the scenary yea.


maldives

minye cave,papua new guinea

lake wakatipu,new zealand


ayers rock,australia.


the potala palace,tibet



hoi...penat la nk post gmbr mcm ni 1 per 1.nnt la aku post utk korang yea.jgn tnya sbb pa suma gmbr2 diatas xnmpk arus pemodenan sbb aku nk bg jwpn dh nih.klu tnya lg mmg xtau nk ckp pa dah.oke.jwpnnya,kalau pegi jauh2 setakat nk tgk pembangunan,kt pokok sena kedah pon ada.tp ada kt ayers rock,batu yg boley bertukar warna tu dekat pokok sena?ada ka pantai yg cantik,pastu air yg bersih tu kt pokok sena?kt langkawi pon i doubt it.aku berpendapat bhwa mother nature ni la bnda yg paling cantik,paling tulen,paling agung.xda manusia yg boley jd arkitek,engineer yg boleyh cipta keindahan  yg sebegini.oke2 cukup.sapa yg nk travel dgn aku nih?baru ada sorang nk ikot.haha,bakal doktor nih.ada masa ka nnt nk berjalan cik izyan liyana?..so,thats all lah.nnt aku share lg.x lrt dh nk tulih2 nih.


# post one

oke.disebabkn blog nih kosong ja sejak aku buat akaun blogger yg 'baru' nih,
so,aku rasa nk share ngn hampa suma cita psl tempat yg aku nk pegi.
bkn mcm tempat aku boleh pegi ke pa ke.ni tmpat yg aku berangan nk pegi sejak kecil lg.
susah nk gmbrkn.actually tmpt ni x pnah wujud pon.its just in my mind.korang x penah rasa bnda yg sama ka?
penah x rasa dlm hati sanubari korang yg suci tu yg korang nk tgk tmpt yg............(ntah la,kan aku ckp x bley digambarkan)haha..disebabkn x boley nk gmbr kt,aku amik jela gmbr2 yg sehampir mgkin dgn tmpt idaman aku nih..tp bila aku post gmbr nnt,korang jgn gelak plak..tp aku pasti atiqah saiful a.k.a ika_momo tobat gelak kt aku..dia kn sakit.xbley nk kata pa la. =.=''..just kidding yea.so,kt bwh ni lah contoh tmpt2 yg aku nk pegi.




err,ya.tmpt yg ada bnyk bunga.tp bkn aku ni jenis lembut like aaaawww <3 tu ya...ntah la.aku rasa cm tenang je kt situ,tggu sat.sblm aku lupa,aku suka bunga kaler ungu shja.xtau la.mgkin disebabkn 5 tahun asyik dok tgk kaler ungu ja.maybe sbb tu aku jatuh hati kt kaler ungu kot.hurm,to be straight,ni tmpt yg aku teringin nk p.tmpt yg ada bnyk bunga ungu.bunga ungu nih,lavender larr..tu,yg org duat buat palmolive body wash tu ler...


bila ckp pasai bunga nih,aku nk bgtau kt hampa suma yg aku ni minat la jgak kt jenis2 bnga nih.aku lyn lagu keras2 suma,x semestinya x prihatin kt alam yg tuhan bg nih.so aku nk share la jgak bnga kesukaan aku nih.

|
|
|
|
|

black iris
haaa,ni la bnga kesukaan aku.aku tau lerrr hudoh..kaler hitam..x sesuai nk bg kt awek.so what?aku minat jenis2 mcm nih,bkn bunga saja la.aku ada minat yg hanya segelintir manusia kt dunia ni yg nk amik tau psl bnda tu.oh ya,mmg aku suka amik tau psl surrounding nih,tp mai bab pelajaran,hampeh.....nak hayam~~
tgk2 jam dh pkl 2.45 am...time to sleep see you again.
 

signiture

concrete jungle by aqil.arrazi ;).

Usage Policies